1968: Brian May, a londoni Imperial főiskola fizikai szakos hallgatója kifüggeszt egy kézzel írott cetlit az iskola üzenőfalára, amelyben diákokat invitál egy együttes megalakítására. Elsőként a basszusgitáros-énekes Tim Staffel, majd Roger Taylor (dobos) csatlakozik. Az együttes neve: Smile.
1969: A Mercury nevű lemezcég köt velük egyszeri szerződést. Az eredmény az "Earth", egy Tim Staffel-szerzemény, amely csak Amerikában jelenik meg és nem kerül fel semmilyen listára. A Mercury megválik az együttestől.
1970: Staffel otthagyja az együttest, hogy egy másik bandához, a Humpy Bonghoz csatlakozzon. Viszont rábeszéli egyik osztálytársát, Freddie Bulsarát (később Mercuryra változtatja vezetéknevét), hogy csatlakozzon a Smile-hoz. Kiderül, hogy Mercury néhány házzal odébb lakik May felthami otthonától, de sosem találkoztak még. Mercury előzőleg a Wreckage és a Sour Milk Sea nevű együttesekben énekelt. Novemberben az együttes, amelynek már Queen a neve, a hertfordi Ballspark College-ben játszik.
1971: Eddig az együttes állandó basszusgitáros nélkül játszott, de februárban John Deacon válaszol újsághírdetésükre, majd csatlakozik is hozzájuk. Ugyanebben a hónapban az együttes a hornsey-i városházán és a Kingston műszaki főiskolán játszik. Az együttes elindul legelső turnéjára. Májustól szeptemberig játszanak mindenfelé Délnyugat-Angliában. Az év végén két koncertet adtak a barátaiknak a londoni Imperial főiskolán, illetve a twickenhami rögbiklubban tartott szilveszteri bálon játszanak. Ebben az évben a Queen óriási lehetőséget kap. Megkérik őket, hogy teszteljék a De Lane Lea stúdió új berendezéseit. A díjazás korlátlan stúdióidő, amit bölcsen ki is használnak: demofelvételeket készítenek.
1972: A Queen ebben az évben nem indul turnézni és koncertet is csak öt darabot adnak. Azonban a koncertek közül az egyik nagyon fontos: a híres londoni Marquee Clubban az év végén adott koncertjük. Ahelyett, hogy az országot járnák keresztül-kasul, minden erőfeszítésüket beleadják első lemezük elkészítésébe. A felvételek a Trident stúdióban készülnek, amely céggel management-, lemezfelvételi, és -kiadási szerződést kötnek. Ebben az évben tervezi meg Mercury a Queen címert.
1973: Debütáló lemezük a „Queen” az EMI óriás lemezcéggel írnak alá szerződést. Áprilisban ismét a Marquee Clubban játszanak. Az EMI az együttest elindító bulinak szánja a koncertet. Júniusban Mercury Larry Lurex álnéven kiad egy kislemezt „I Can Hear Music” címmel. A következő hónapban túlzó vádaskodások közepette jelenik meg a Queen debütáló kislemeze a „Keep Yourself Alive”. A Radio One rádióálomás nem hajlandó lejátszani a számot, így az nem is kerül fel a slágerlistákra. Ugyanebben a hónapban jelenik meg bemutatkozó albumuk, a „Queen”, amelyet második lemezük, a „Queen II” követ, ennek felvételei augusztusban kezdődnek. Szeptemberben adnak egy koncertet a Golders Green Hippodrome-ban, majd a következő hónapban a németországi Frankfurtban, illetve a londoni Paris színházban játszanak, ez utóbbi koncertet rögzíti a Radio One. Ugyancsak fellépnek a holland és a francia televízióban. Novemberben ismét játszanak az Imperial főiskolán, majd a Mott The Hoople sikeregyüttes előzenekaraként Britanniát behálózó koncertkörútra indulnak. A Queen népes rajongótábort kezd maga mellé állítani.
1974: Felgyorsulnak az események. Februárban a Queen neve feltűnik az ausztráliai Melbourne-ben rendezett Sunbury Music Festival plakátjain, ugyanebben a hónapban megjelenik „Seven Seas Of Rhye” című kislemezük és tizedik helyezést ér el. Márciusban a Queen a blackpooli Winter Gardensben kezdi meg első, az újságokban is szereplő turnéját, amelyet Londonban, a Rainbow-ban fejeznek be 31-én. Mercuryt nem lepik meg a fejlemények. Ezt mondja: „Én mindig úgy gondoltam a Queenre, mint egy sztáregyüttesre.” Ugyanebben a hónapban megjelenik a „Queen II” és a brit listákon ötödik lesz. Májusban félbe kell hagyniuk amerikai turnéjukat, mert Brian May hepatitiszt szed össze. Az együttes hazautazik és elkezdenek dolgozni következő albumukon, úgy tervezve a munkálatokat, hogy Brian rossz egészségi állapota ne zavarja őket. Októberben kiadják a „Killer Queen” című kislemezt a még meg nem jelent harmadik albumról. A dal óriási sikert arat: második lesz a brit listákon. A brit koncertkörút első állomásaként a manchesteri Palace színházban játszanak. A következő hónapban kiadják újabb lemezüket „Sheer Heart Attack” címmel, ami a második helyig jut a listákon. A Queen rövid európai turnéra indul.
1975: A Queen új felvétellel kezdi az évet: a „Now I’m Here” tizenegyedik lesz. Februárban az Ohiobeli Colombusban kezdik amerikai turnéjukat, amelyről már az újságokban is lehet olvasni. A Melody Maker szavazásán elnyerik „Az Év Együttese”-címet. Mercury vírusos torokgyulladása ellenére is befejezik amerikai turnéjukat. Rövid nyaralás után az együttes újra munkába áll, ezúttal Japánban adnak koncerteket. Augusztusban az együttes felbontja a szerződését a Tridenttel és Elton John managerével, John Reiddel kötnek szerződést. Freddie szerint: „Az ilyeneket úgy ott kell hagyni, mint a szart.” Közben az együttes az „A Night At The Opera” című új lemezük felvételeivel van elfoglalva. Október végén az új lemez egyik dala, a „Bohemian Rhapsody” kislemez formájában jelenik meg. Az EMI kétségbe vonja a fellengzős műopera kibocsátásának értelmét, de az opuszt kicsempészik Kenny Everettnek, aki akkor a legmenőbb DJ, ő pedig sokszor lejátsza arádióban a számot, ezzel nagy keresletet támasztva iránta. Decemberben a kislemez elfoglalja a slágerlisták első helyét és ott is marad kilenc héten át. A promóciós video is megteszi a magáét, és elindítja a zenei video forradalmát. Közben a Queen ismét Nagy-Britanniában turnézik, Liverpoolban kezdve és Karácsonykor Hammersmith Odeonban fejezve be a körutat. Ez utóbbi koncerjüket a BBC az „Old Grey Whistle Test” („Jó Öreg Füttypróba”) című műsorának különkiadásában közvetíti élőben. Az év végére az „A Night At The Opera” első helyezést ér el a brit listákon.
1976: Januárban a Queen újabb amerikai turnét indít a Connecticut állambeli waterbury-i Palace színházban. A promóciós turné eredményeképp áprilisban a „Bohemian Rhapsody” kilencedik lesz Amerikában. Az együttes megszilárdítja hírnevét, amikor közvetlenül az amerikai turnét követően Japánba és Ausztráliába indulnak koncertezni. Júniusban megjelenik a „You’re My Best Friend”, és hetedik lesz. Az együttes stúdióba vonul, hogy elkészítsék következő albumukat. Szeptemberben koncerteket adnak Cardiffban és Edinburg-ben. Óriási sikerük van a Hyde Parkban 150 ezer ember előtt adott ingyenes koncerten, amit a Capitol Radio élőben közvetít. Novemberben megjelenik a „Some Body To Love” és második lesz, míg új albumuk „The Day At The Races” címmel a következő hónapban jelenik meg és első helyezést ér el. Év közben Mercury producere és közreműködője is egyben Eddie Howell „Man From Manhattan” című produkciójának.
1977: Ez az év egy amerikai turnéval kezdődik, a Thin Lizzy a Queen előzenekara. Márciusban megjelenik a „Tie Your Mother Down”, de csak harmincegyedik lesz a brit listákon, Amerikában pedig a negyvenkilencedik. Miután visszatérnek az Egyesült Államokból, európai és brit turnéra határozták el magukat. A koncertkörút az Earls Court-ban tartott két fényűző, 75 ezer fontba kerülő fellépéssel ér véget. De az együttes nem népszerű a brit zenei újságíróknál, akik „gagyi”-nak nevezik Mercuryt. Májusban a Queen kiadja első maxi single-jét, ami a „Good Old-Fashioned Lover Boy” című számmal kezdődik , és tizenhetedik lesz. Elkezdődnek az új lemez, a „News Of The World” felvételei amelyek szeptemberben fejeződnek be. A „We Are The Champions” megjelenik kislemezen, és a második helyre fut be, az album gyorsan követi egy negyedik hellyel. Novemberben az oregoni Portlandban a Queen újabb amerikai turnét indít. Az Egyesült Államokban maradnak az év végéig. Mercury szóló munkája ebben az évben legrégebbi barátjának, Peter Strakernek „This One’s On Me” című albuma.
1978: Februárban a Queen kiadja „Spread Your Wings” című kislemezét, ami a harmincnegyedik helyre landol. A Queen ezúttal Európában ad koncerteket. A turnét két, Wembley-beli fellépéssel fejezik be. Utána az együttes stúdióba vonul, hogy az új, „Jazz” című lemezen dolgozzon. Októberben kiadnak egy kislemezt, „Fat Bottomed Girls” címmel, ami tizenegyedik lesz. Ugyanebben a hónapban Dallasban kezdenek amerikai turnét. Novemberben megjelenik a „Jazz” című album, és második helyezést ér el. A Queen az év végéig az Egyesült Államokban turnézik.
1979: Az év egy európai turnéval indul, amelynek ideje alatt megjelenik kislemezen a „Don’t Stop Me Now” című felvétel és a kilencedik helyen áll meg. Áprilisban az együttes Japánba indul egy hosszan tartó koncertkörútra. Az európai előadásokat rögzítették és nagylemez formájában „Live Killers” címmel kerül a boltokba. Harmadik helyezést ér el a listákon, de a hangminőség elég gyenge és Roger Taylor nyilvánosan le is szólja a lemezt. Egy kislemezt kiadnak róla „Love Of My Life” címmel, de csak a hatvanharmadik helyig jut. A június és a július a stúdióban találja a Queent, amint új lemezük, a „The Game” felvételein dolgoznak. Októberben megjelenik egy kislemezük, amin a „Crazy Little Thing Called Love” hallható, amirő Mercury azt mondja, hogy a kádban írta. Nagy siker: a brit listákon a második helyre jut fel, viszont ez az első Queen-szám, ami első helyezést ér el Amerikában, sőt mi több, még a kritikusok dicséretét is elnyerte-ebben pedig mostanában nem nagyon volt része az együttesnek. Ugyancsak ez a szám az, amelyikben Mercury kilép a megszokott kerékvágásból: ritmusgitáron játszik. A Queen az évet egy brit turnéval fejezi be, amelynek utolsó állomása az a koncert, amelyet a Hammersmith Odeonban rendeztek Karácsony másnapján a kambodzsai nép megsegítésére.
1980: Februárban a „Save Me” tizenegyedik helyre kúszik fel, és az együttes stúdióba vonul, hogy befejezzék a „The Game” című lemezüket. A „Play The Game” című kislemezük májusban kerül a boltokba és a tizennegyedik helyre fut be. De az új album, ami a következő hónapban jelenik meg, első lesz. Egy új film, a „Flash Gordon” zenéjén kezdenek el dolgozni, majd egy amerikai és kanadai turnéra indulnak, amint Vancouerben kezdenek. Augusztusban egy másik kislemez jelenik meg a „The Game”-ről. Az „Another One Bites The Dust” az amerikai listák élére kerül, és Britanniában is hetedik lesz. Októberben és novemberben a Queen befejezi a „Flash Gordon”-t, ami decemberben meg is jelenik, közvetlenül azután, hogy az együttes európai turnéra indul.
1981: Az év jól kezdődik: a „Flash” című kislemez januárban a tizedik helyig jut. Februárban a Queen visszatér Japánba, onnan pedig Dél-Amerikába mennek, ahol még csak néhány rockzenész adott koncertet. Novemberben a Queen „Greatest Hits” albuma rögtön az élen kezdi a slágerlistákon töltött hosszú életét. Ugyanabban a hónapban az együttes neve ismét a listák élén található a Queen és Bowie „Under Pressure” című közös számával, amiről Roger Taylor azt mondta, hogy „az egyik legeslegjobb szám, amit a Queen csinált”.
1982: Egy európai turné kezdődik Gothenburgban áprilisban. Ugyanebben a hónapban az együttes kiad egy újabb kislemezt „Body Language” címmel, ami huszonötödik lesz Britanniában. Májusban megjelenik a „Hot Space” című album, amely aranylemez lesz és a listák negyedik helyére kerül. Júniusban az együttes még turnézik és a Milton Keynes Bowl-ban tartott koncertjüket a Channel Four filmezi. Nagy-Britannia után Kanadában, Amerikában, majd Japánban turnéznak. Ugyancsak júniusban jelenik meg „Las Palabras De Amor” című kislemezük és a tizenhetedik helyet szerzi meg. Júliusban a „Calling All Girls” című felvétel jelenik meg Amerikában, de csak a hatvanadik helyig jut. A következő brit kislemez „Back Chat” sem megy jól, csak a negyvenedik.
1983: A Queen tagjai elhatározzák, hogy ezt az évet nem az együttessel töltik, hanem szólómunkákon dolgoznak. John basszusgitározik Man Friday és Jive Junior „Picking Up Sounds” című kislemezén. Brian a Def Lepparddal lép fel Los Angelesben, producere a Heavy Pettin nevű együttes lemezének, valamint kiad egy szólólemezt, „Star Fleet Project” címmel. Freddie „Mr. Bad Guy” című szólólemezén dolgozik Münchenben.
1984: Januárban jelenik meg második helyezést elért kislemezük, a „Radio GaGa”. A számot Roger írta, mint mondja, abból az indíttatásból, hogy hallotta, amint hároméves kisfia azt mondja, hogy „radio pu pu”. A dalt a Frankie Goes To Hollywood „Relax” című slágere üti el az első hely lehetőségétől, de tizenkilenc országban lesz listavezető. Februárban a Queen az olaszországi San Remóban rendezett zenei fesztiválon látható. Ugyanebben a hónapban jelenik meg „The Works” című lemezük, ami második a listán, valamint a „Greatest Hits” után ez a legnagyobb példányszámban elfogyott lemezük. Áprilisban kiadják „I Want To Break Free” című slágerüket, ami a harmadik helyre tör be. Májusban a Queen fellép a montreux-i Aranyrózsa fesztiválon. Júliusban megjelenik „It’s A Hard Life” című felvételük, amely a hatodik helyen végzi. Augusztusban az együttes európai turnéra indul, ennek keretében négy este lépnek fel a Wembley Arénában. Közben, szeptemberben megjelenik a „We Will Rock You” című video-összeállítás. Ugyanebben a hónapban jelenik meg a „Love Kills”, Freddie első, saját nevén kiadott szóló kislemeze, amely a „Metropolis” című film felújításának zenéjében fog majd szerepelni. A Queen újabb kislemeze a „Hammer To Fall” a tizenharmadik lesz. Talán az együttes legtöbbet vitatott megmozdulása következik októberben, amikor is telt ház előtt játszanak Sun Cityben, Dél-Afrikában. Rengeteg bíráló kritikát kapnak. Brian May magyarázkodik: „Mi abszolút mértékben ellenezzük az apartheid-rendszert és mindent, amit képvisel, de úgy érzem, hogy sikerült hidat vernünk.” Novemberben megjelenik a Queen karácsonyi kislemeze, a „Tank God It’s Christmas”, és a huszonegyedik helyig jut.
1985: Januárban a Queen a Rock in Rio nevű fesztiválon játszik, áprilisban Ausztráliába és Új-Zélandra, majd májusban Japánba mennek koncertezni. Freddie második szólókislemeze, az „I Was Born To Love You” áprilisban jelenik meg és tizenegyedik helyet éri el. „Mr. Bad Guy” című szólólemeze, amelyet ő írt és amelynek ő maga volt a producere is, a hatodik helyezett. Júliusban a Queen fantasztikus műsort ad a Live Aid-koncerten, amitől a lemezeladásuk az egekbe szökik, igazolva Brian azon állítását, miszerint: „Valószínűleg a Queen a legjobb koncertegyüttes a Földön jelenleg”. De ugyanabban a hónapban Freddie „Mr. Bad Guy” című szólólemezéről megjelent harmadik kislemez mindössze az ötvenhetedik. Szeptemberben Freddie egy másik szóló-próbálkozása, a „Living On My Own” az ötvenedik helyet szerzi meg. Novemberben megjelenik az „Iron Eagle” című film zenéjében szereplő „One Vision” című Queen-kislemez. Hetedik a listákon. Decemberben korlátozott példányszámban megjelenik albumgyűjteményük „The Complete Works” címmel.
1986: Márciusban a „Highlander” című film zenéjeként is szereplő „A Kind Of Magic” kislemez formájában kerül a boltokba és a slágerlisták harmadik helyére. Dave Clark „Time” című musicaljének címadó szerzeményét Freddie kislemezre énekli, ami a harminckettedik helyre kerül. Ez a szerzemény az egyik a két szám közül, amelyeket Freddie a darabba írt. Júniusban megjelenik az „It’s A Kind Of Magic” című Queen-kislemez és rögtön a slágerlistág első helyére tör. Ugyanabban a hónapban a „Friends Will Be Friens”-kislemez a tizenegyedik helyet szerzi meg. 1986-ban egymillió embert kápráztat el a Queen európai Megic Tour koncertkörúja során. A turné június hetedikén kezdődik Stockholmban és a Knebworth Parkban ér véget augusztus 9-én legnagyobb eyesült királyságbeli koncertjükkel, ami egyébként pályafutásuk utolsó fellépése is egyben. A két időpont között az együttes történelmet ír azzal, hogy a Vasfüggöny mögött játszik július 27-én a Népstadionban. Októberben a „Who Wants To Live Forever” huszonnegyedik lesz. Decemberben megjelenik „Live Magic” című koncertlemezük és azon listáján a harmadik helyet szerzi meg.
1987: Ebben az évben a Queen nem készít felvételeket és nem koncertezik, viszont az esztendő termékeny időszaka lesz Freddie szólókarrierjének. Februárban kiad egy kislemezt „The Great Pretender” címmel, ami addigi legnagyobb szólóslágere lesz, mivel a negyedik helyre fut be májusban. Ugyanebben a hónapban Freddie – átadva magát az opera iránti szenvedélyének – Montserrat Cabellé spanyol operaénekesnővel közösen lép fel az ibizai Ku klubban. Közös kislemezük, a „Barcelona” nyolcadik helyezést ér el novemberben, és a Spanyol Olimpiai Bizottság kinevezi a szerzeményt az 1992-es barcelonai olimpia himnuszává. Ősszel Roger megalakítja The Cross nevű együttesét, mert hiányzik neki a turnézás, és koncertezni akar a Queen nyugodtabb időszakai alatt is. Szeptemberben megjelenik első kislemezük, a „Cowboys And Indians”.
1988: Freddie operakarrierje felgyorsul, amikor októberben, Barcelonában Montserrat-tal együtt fellép „Barcelona” című slágerükkel, ami alatt tátogni kényszerül, s ezzel különböző találgatásokra ad alapot. Ugyanebben a hónapban a duó kiadja „Barcelona” című lemezét, amely a huszonötödik helyet szerzi meg. Az albumról még egy kislemez, a „The Golden Boy” is megjelenik. Szintén ebben az évben kerül a piacra Roger új együttese, a Cross debütáló lemeze, és az év végén Brian és John is csatlakozik az együtteshez a Hammersmith Palais-ben megtartott koncerten.
1989: Folytatódik Freddie operabeli plyafutása. Januárban megjelenteti a harmadik kislemezt a „Barcelona”-albumról, „How Can I Go On” címmel ami csak a kilencvenötödik helyre jut. Májusban egy kislemez jelenik meg a közelgő, „The Miracle” című Queen-lemezről. Az „I Want It All” a harmadik helyre kerül a listákon. Maga az album a hónap folyamán jelenik meg. Júliusban a „Breakthru” című kislemez hetedik helyezett lesz, és hét hétig marad a listákon. Következő kislemezük, a „The Invisible Man” augusztusban jelenik meg és a tizenkettedik helyre fut be. Nem sokkal ezután megjelenik a „Rare Live” video. A „Scandal” októberben kerül fel a slágerlistára és a huszonötödik helyet szerzi meg. Decemberben a „The Miracle” a huszonegyedik helyig kúszik és ott meg is áll. Decemberben megjelenik a „Queen At The Beeb” című 1973-as válogatás és a hatvenhetedik helyre kerül. Ugyanebben a hónapban az együttes megkezdi új lemezének felvételeit.
1990: Ebben az évben drámaian megsokasodnak a Mercury egészségi állapota körüli találgotások a sajtóban, noha az együttes kitartóan tagadja, hogy AIDS-fertőzött lenne. A BRIT-díj kiosztásán Freddie kísértetszerű megjelenésének köszönhetően, februárban ismét lábra kapnak a híresztelések. Az együttes díjat vehet át kiemelkedő zenei teljesítményéért. Szeptemberben a Cross kiadja második lemezét. Decemberben megjelenik a „Queen At Wembley „-video.
1991: Az év ígéretesen kezdődik, amikor az „Innuendo” című kislemez rögtön a slágerlisták élére ugrik. Februárban a „Greatest Hits” újra felkerül a listákra, valamint megjelenik új lemezük, az „Innuendo”, ami szintén első lesz. A Queen új anyagot vesz fel. Márciusban az „I’m In Going Slightly Mad” a huszonkettedik helyre kerül. Májusban a „Headlong” tizennegyedik, és újabb találotások látnak napvilágot Freddie egészségi állapotával kapcsolatban. Októberben kislemezen megjelenik utolsó albumuk utolsó száma, a „The Show Must Go On”. A szerzemény morbid szövege újabb találgotásokra ad okot, csakúgy, mint az a tény, hogy a szám videója régebbi klippek képeiből van összevágva. Ugyanebben a hónapban jelenik meg a Queen „Greatest Hits II” című válogatás-albuma. November 23-án Freddie a nyilvánosság előtt kijelenti, hogy AIDS-fertőzött és mindössze huszonnégy órával később meghal. Decemberben a Queen elnyeri a legjobb brit együttes címét az 1991-es BRIT-szvazás során. Ugyanebben a hónapban ismét megjelenik a „Bohemian Rhapsody”, és újra elfoglalja a slágerlisták első helyét. A Mercury emlékének szentelt kislemez bevételeit az AIDS-kutatás számára ajánlják fel.